לעמוד הראשי

Monterey

קליפורניה

כתבה וצילמה: ניצה לוין

מונטריי היא עיר דייגים, הידועה כעיר קיט שלווה ויפיפייה. לאחר קונצרט אריות הים המפתיע, שנערך כל הלילה ו ונמשך גם לתוך הבוקר, יצאנו בעקבות הקול וצעדנו אל הים שלחופו שוכן בית המלון, כ300- מטר מחוף הים – ודבר ראשון, שמנו פנינו, אל מזח הדייגים הישן.

השעה הייתה עשר בבוקר והשמש רק יצאה לה – להאיר יום חורפי, צח ובהיר. טיילנו ברגל, ולאט לאט התחלנו להרגיש כאילו נחתנו בארץ האגדות או לתוך סרט ססגוני.

החנויות, בתי הקפה, הגלריות לאמנות והחנויות למזכרות, וכל המבנים כולם עד האחרון שבהם – בנויים מעץ וצבועים בשלל צבעים, חגיגה לעיניים! המסעדות שעל המזח מציעות מאכלי ים טריים ומעניינים.

בכניסה לחנויות מוצבים מעין בובות או פסלים צבעוניים המרמזים על אופי המקום ועל המוצרים הנמכרים בו. במרכז המתחם ניצב בגאווה פסל ברונזה של דיג ומכמורתו.

בקצה המזח, אפשר לעלות כקומה אחת, למרפסת תצפית וממנה ניתן לצפות בלהקות כלבי הים השוכנות לאורך שובר הגלים ובשחפים הנחים על הסלעים. השחפים מתעופפים ומתגודדים ללא פחד בכל מקום על החוף, וגם על הכביש, בידיעה שלא יאונה להם כל רע. אריות הים מדגימים בפני הקהל סגנונות שחייה או קטעי שאגה מוזקליים לסרוגין.

בדרך חזרה חצינו את רחבת המוזיאון ההיסטורי, עברנו במדרחוב וחלפנו על פני גלריות אחדות - ראו התצלומים המצורפים.